28.12.11

Webkamery opat o malicky kusok dalej 2

Tak som sa este trochu pohral s tymi webkami a vymenil som na vsetkych zariadeniach gstreamer za mjpg_streamer a je to parada - prehrava to v pohode video s 5 snimkami za sekundu na lubovolny pocet miest v sieti a este k tomu je vytazenie procesora (500MHz AMD Geode) pod 10%, na tom routeri dokonca este menej.
Skvele.

A upravil som aj tu cast, ktora uklada video na serveri, takze je to parada.
A nasiel som aj aplikaciu na android (mLiveCams), ktora prehra vsetky kamery naraz ;)

No a dnes som si spravil radost a kupil som si Microsoft Lifecam HD-3000 a zistil som, ze pri 1280x720 (HDready) ma router vyuzitie CPU na urovni 4-6%. Co k tomu dodat...

A aby to bolo uplne dokonale, nastavil som ten router do modu WDS, takze este mi aj zosilnuje wifinu na hornom poschodi :)

Tak a dnes (30.12.2011) mi napadla este jedna drobnost po precitani manualu k mjpg_streamer-u. Namiesto zlozitej konstrukcie na ukradnutie obrazku

gst-launch-0.10 souphttpsrc location=http://<IP_adresa>:<port>/\?action=stream \
! multipartdemux ! jpegdec ! ffmpegcolorspace ! pngenc\
! filesink location=<cesta, kam ma ist obrazok png> >/dev/null 2>/dev/null

staci spravit daleko jednoduchsie (a systemovo daleko menej narocne)

wget -q -O <cesta kam ma ist jpg obrazok> "http://<IP_adresa>:<port>/?action=snapshot"

Pricom takyto screenshot cez wget dokaze spravit aj samotny router, akurat ulozit ho nema kam - ale dokaze ho cez scp skopirovat trebarz niekam na server...